V průběhu převádění e-mailových schránek na službu Microsoft 365 se vám může stát, že se vám některé zprávy vrátí jako nedoručitelné:
Vaše e-mailová schránka ještě nebyla převedena na novou službu, zatímco schránka adresáta již převedena byla. Ovšem Outlook si stále uvnitř myslí, že schránka adresáta převedena nebyla a pokouší se ji hledat na stejném serveru, jako dříve. To se mu však nepodaří a pošle vám výše uvedenou chybu.
Pro info: Tento problém se týká pouze aplikace Outlook pro Windows, u jiné jsme ji nezaznamenali, např. webové nebo mobilní verze Outlooku či jiné e-mailové programy by vám měly e-maily odesílat správně.
Bude potřeba tuto adresu odstranit ve vašem Outlooku z automatického dokončování, aby ji Outlook zapomněl:
Vytvořte tedy v Outlooku nový e-mail (např. pomocí Ctrl+N) a v políčku Komu: začněte psát adresu, na kterou jste se pokoušeli e-mail poslat.
Objeví se vám seznam odpovídajících adres (může být i jediná).
V tomto seznamu klikněte na tlačítko Odstranit (X) u adresy, kterou potřebujete odstranit z automatického dokončování.
Nyní Outlook 2× restartujte (ukončete a znovu spusťte) a e-mail odešlete znovu. Pokud se vám nevrátí, je již vše v pořádku.
Pokud se vám e-mail přesto vrátí, kontaktujte prosím pracovníky podpory na čísle 224 491 555 nebo na .
Tip: Funkci automatického dokončování, která tyto nepříjemnosti způsobuje, lze také zcela vypnout. E-mailové adresy však budete muset zadávat vždy celé a bez nápovědy.
Uvědomujeme si, že tato situace může být pro vás velmi obtěžující, avšak bude trvat pouze v průběhu migrace, kterou se budeme snažit dokončit co nejdříve. Děkujeme za vaši trpělivost.
Sídlo, fakturační a korespondenční adresa:
Univerzita Karlova
Ústav výpočetní techniky
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Adresa pracoviště:
Petrská 1180/3
Praha 1, 110 00
Telefon: +420 224 491 647
E-mail: