Jak zadat servisní požadavek

Poslední aktualizace: 9. 11. 2023


Přihlášení do systému

  1. Ve Vašem internetovém prohlížeči zadejte adresu servicedesk.cuni.cz

    (Preferovány jsou prohlížeče s jádrem Chromium – MS Edge, Google Chrome)

  2. V přihlašovacím okně vyplňte Vaše přihlašovací údaje (CAS)


Nastavení profilu

  • Profil určuje oprávnění pro přidělení prvků v helpdesku

  • Výchozí nastavený profil je Helpdesk-zaměstnanci


  1. V pravém horním rohu klikněte na ikonu se svými iniciálami

  2. Pod svým jménem otevřete seznam profilů

  3. Vyberte požadovaný profil


Nastavení entity

  • Entita určuje, pod jakou entitou je požadavek zadaný a kdo se k němu dostane

  • Entita je podle profilu nastavována automaticky

  • Možnost změny entity využijí pouze uživatelé pracující či studující na více součástech/fakultách


  1. V pravém horním rohu klikněte na ikonku se svými iniciálami

  2. Pod seznamem profilů otevřete seznam entit

  3. Rozbalte podřízené entity

  4. Vyberte požadovanou entitu


Založení nového požadavku pomocí webového formuláře

  1. Nastavte si profil Helpdesk-zaměstnanci, nebo Helpdesk-studenti

  2. V horní liště vyberte možnost Požádat o pomoc


  3. V panelu Kategorie zvolte odpovídající kategorii formulářů


  4. Zvolte odpovídající typ formuláře


    Ukázka formulářů – Lokální podpora ICT
    Ukázka formulářů – Lokální podpora ICT


    NEBO


    Ukázka formulářů – Rozvojové projekty
    Ukázka formulářů – Rozvojové projekty

  5. Vyplňte formulář (případně vložte přílohu – pokud to jde) a klikněte na tlačítko Odeslat

    (Maximální velikost přílohy je 10 MB, seznam podporovaných příloh naleznete ZDE)


    Ukázka otevřeného formuláře – Lokální podpora ICT – Nefunguje mi
    Ukázka otevřeného formuláře – Lokální podpora ICT – Nefunguje mi


    NEBO


    Ukázka otevřeného formuláře – Rozvojové projekty – Integrace, infrastruktura a podpora
    Ukázka otevřeného formuláře – Rozvojové projekty – Integrace, infrastruktura a podpora

Prohlížení požadavků zadaných webovým formulářem

  1. V horní liště vyberte možnost Mé žádosti o pomoc


  2. Zde můžete vidět přehled vámi zadaných požadavků, jejich stavy


  3. Stavy požadavků


    Nové - Nový požadavek dosud nepřidělený žádnému řešiteli

    Zpracováváno (přiděleno) - Požadavek přidělený řešiteli nebo skupině řešitelů

    Zpracováváno (naplánováno) - Naplánovaný, nebo odložený požadavek

    Čeká na zpracování – pozastaví čas na řešení dle smluvních podmínek (SLA), nastavuje se po dohodě se zadavatelem

    Vyřešeno - Řešitelem vyřešený požadavek

    Uzavřeno - Zadavatelem uzavřený požadavek při spokojenosti s řešením, nebo automaticky po 7 dnech od vyřešení

Založení nového požadavku pomocí E-mailu

  • Z vašeho mailového klienta, či webového rozhraní (Outlook)

  • E-mailová adresa:

  • Do předmětu napište stručný popis požadavku

  • Do zprávy napište podrobný popis požadavku, detaily zařízení (název, inventární číslo), případně vložte přílohu


Kontrola stavu požadavků zadaných pomocí e-mailu

  • Požadavky zadané pomocí univerzitního E-mailu se řadí mezi vaše další požadavky zadané v helpdeskovém systému.


  1. V horní liště vyberte možnost Mé žádosti o pomoc


  2. Zde můžete vidět přehled vámi zadaných požadavků, jejich stavy


  3. Tímto způsobem lze kontrolovat pouze požadavky zadané pomocí univerzitního E-mailu.


    Požadavky zadané pomocí soukromých adres lze kontrolovat pouze skrze upozornění, které vám do E-mailu přijdou.

Uzavření / Vrácení požadavku k novému řešení

  1. Uzavření požadavku provádí jeho zadavatel, pokud je s řešením spokojen, pomocí tlačítka Schválit – tím se požadavek převede do stavu „Uzavřeno“


  2. Pokud zadavatel není s řešením spokojen, může ho po udání důvodu Zamítnout – tím se požadavek převede opět do stavu „Zpracováno (přiděleno)“


  3. Pokud řešení není schváleno zadavatelem, požadavek se uzavře automaticky po 7 dnech od jeho vyřešení


Poslední změna: 26. listopad 2024 09:23 
Váš názor
Kontakty

Sídlo, fakturační a korespondenční adresa:

Univerzita Karlova

Ústav výpočetní techniky

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Adresa pracoviště:

Petrská 1180/3

Praha 1, 110 00


Telefon: +420 224 491 647

E-mail:


Jak k nám