Jak zadat servisní požadavek ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Poslední aktualizace: 9. 11. 2023 *========================================================================================= * ??Obsah *========================================================================================= Přihlášení do systému Nastavení profilu Nastavení entity Založení nového požadavku pomocí webového formuláře Prohlížení požadavků zadaných webovým formulářem Založení nového požadavku pomocí E-mailu Kontrola stavu požadavků zadaných pomocí E-mailu Uzavření / Vrácení požadavku k novému řešení *========================================================================================= * Přihlášení do systému *========================================================================================= 1.Ve Vašem internetovém prohlížeči zadejte adresu servicedesk.cuni.cz [ URL "https://servi (Preferovány jsou prohlížeče s jádrem Chromium – MS Edge, Google Chrome) 2.V přihlašovacím okně vyplňte Vaše přihlašovací údaje (CAS) *========================================================================================= * Nastavení profilu *========================================================================================= • Profil určuje oprávnění pro přidělení prvků v helpdesku • Výchozí nastavený profil je Helpdesk-zaměstnanci 1.V?pravém horním rohu klikněte na ikonu se svými iniciálami 2.Pod svým jménem otevřete seznam profilů 3.Vyberte požadovaný profil *========================================================================================= * Nastavení entity *========================================================================================= • Entita určuje, pod jakou entitou je požadavek zadaný a kdo se k?němu dostane • Entita je podle profilu nastavována automaticky • Možnost změny entity využijí pouze uživatelé pracující či studující na více součástech/f 1.V?pravém horním rohu klikněte na ikonku se svými iniciálami 2.Pod seznamem profilů otevřete seznam entit 3.Rozbalte podřízené entity 4.Vyberte požadovanou entitu *========================================================================================= * Založení nového požadavku pomocí webového formuláře *========================================================================================= 1.Nastavte si profil Helpdesk-zaměstnanci, nebo Helpdesk-studenti 2.V horní liště vyberte možnost Požádat o pomoc 3.V?panelu Kategorie zvolte odpovídající kategorii formulářů 4.Zvolte odpovídající typ formuláře NEBO 5.Vyplňte formulář (případně vložte přílohu – pokud to jde) a klikněte na tlačítko Odeslat (Maximální velikost přílohy je 10 MB, seznam podporovaných příloh naleznete ZDE [ URL "h cunicz.sharepoint.com/:b:/s/uvt-podpora/EUouiYHCpLFEhUHixFFe0sABxUTsIHz4TIVD9dnNJORV4Q?e NEBO *========================================================================================= * Prohlížení požadavků zadaných webovým formulářem *========================================================================================= 1.V?horní liště vyberte možnost Mé žádosti o pomoc 2.Zde můžete vidět přehled vámi zadaných požadavků, jejich stavy 3.Stavy požadavků Nové - Nový požadavek dosud nepřidělený žádnému řešiteli Zpracováváno (přiděleno) - Požadavek přidělený řešiteli nebo skupině řešitelů Zpracováváno (naplánováno) - Naplánovaný, nebo odložený požadavek Čeká na zpracování – pozastaví čas na řešení dle smluvních podmínek (SLA), nas se zadavatelem Vyřešeno - Řešitelem vyřešený požadavek Uzavřeno - Zadavatelem uzavřený požadavek při spokojenosti s?řešením, nebo aut od vyřešení *========================================================================================= * Založení nového požadavku pomocí E-mailu *========================================================================================= • Z vašeho mailového klienta, či webového rozhraní (Outlook) • E-mailová adresa: podpora(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "podpora(zavinac)ruk.cuni.cz"] • Do předmětu napište stručný popis požadavku • Do zprávy napište podrobný popis požadavku, detaily zařízení (název, inventární číslo), přílohu *========================================================================================= * Kontrola stavu požadavků zadaných pomocí e-mailu *========================================================================================= • Požadavky zadané pomocí univerzitního E-mailu se řadí mezi vaše další požadavky zadané v systému. 1.V?horní liště vyberte možnost Mé žádosti o pomoc 2.Zde můžete vidět přehled vámi zadaných požadavků, jejich stavy 3.Tímto způsobem lze kontrolovat pouze požadavky zadané pomocí univerzitního E-mailu. Požadavky zadané pomocí soukromých adres lze kontrolovat pouze skrze upozornění, které v přijdou. *========================================================================================= * Uzavření / Vrácení požadavku k novému řešení *========================================================================================= 1.Uzavření požadavku provádí jeho zadavatel, pokud je s řešením spokojen, pomocí tlačítka se požadavek převede do stavu „Uzavřeno“ 2.Pokud zadavatel není s?řešením spokojen, může ho po udání důvodu Zamítnout – tím se poža opět do stavu „Zpracováno (přiděleno)“ 3.Pokud řešení není schváleno zadavatelem, požadavek se uzavře automaticky po 7 dnech od j