Nastavení ověřeného hesla pro CAS

Úvod

Tento návod popisuje možnosti nastavení a obnovy ztraceného/zapomenutého hesla pro Centrální autentizační službu UK (dále jen CAS). Jedná se o variantu nastavení ověřeného hesla pomocí SMS (ověřené heslo je vyžadováno některými fakultami a pro určité aplikace – např. pro přístup k elektronickým výplatním páskám).


Předpokladem pro úspěšné nastavení hesla je mít vyplněný a emailový kontakt (ověřený) a telefonní číslo pro SMS komunikaci přímo v CAS.


Během postupu je možné zvolit i variantu bez ověření SMS (dále není popsáno), která umožňuje pomocí zadání bližších údajů nastavit však pouze heslo neověřené.

Vlastní nastavení

1) Otevřeme si web https://cas.cuni.cz/, kde následně v menu „Heslo pro CAS“ klikneme na odkaz „Získat nové heslo, protože heslo nemám nebo původní jsem ztratil/zapomněl(a)“.



2) Zobrazí se formulář „Vyhledávání účtu“, kde je potřeba vyplnit jednu z uvedených variant pro dohledání účtu a kliknout na „Odeslat“:



3) Po vyplnění emailové adresy nebo jména a příjmení se zobrazí následující formulář:



V aktuálně popisované variantě jde o nastavení ověřeného hesla a ponecháme tedy zaškrtnutou možnost způsobu ověření totožnosti „SMS“.


Poznámka: V případě, že bychom zvolili druhou variantu – „zadání osobních údajů“, tak je možné heslo nastavit, ale bude se jednat o neověřené heslo – v některých případech (např. pro modul elektronické výplatní pásky ve WhoIs) nedostačující.


Následně klikneme na tlačítko „Zaslat ověřovací kód“ (zasíláno na uvedené číslo, které je potřeba mít nastavené v CAS účtu) a na uvedený telefon přijde SMS.


Kód následně opíšeme do pole „Ověřovací kód“, které se otevře pod pole s uvedeným telefonním číslem.


Zapsáním kódu se zaktivní tlačítko „Odeslat“ pod pole s uvedenou emailovou adresou a po kliknutí na něj je odeslán email s kódem pro nastavení nového hesla.


4) Následně se zobrazí formulář pro obnovu hesla, kam nejprve vyplníme kód, který byl odeslán na uvedený email a následně nové heslo.



Po kliknutí na tlačítko „Odeslat“ (v případě, že jsme nastavili heslo dle požadovaných pravidel na složitost hesla) se zobrazí hláška „Heslo v CAS bylo nastaveno“ a jsme v prohlížeči přesměrováni do účtu CAS.



Poslední změna: 10. říjen 2019 08:37 
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Sídlo, fakturační a korespondenční adresa:

Univerzita Karlova

Ústav výpočetní techniky

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Adresa pracoviště:

Petrská 3

2. a 3. patro

Praha 1, 110 00


Telefon: +420 224 491 647

E-mail:


Jak k nám