• Podpora
  • Návody
  • ServiceDesk – řešení požadavků (Centrální údržba)

ServiceDesk – řešení požadavků (Centrální údržba)

Přihlášení do systému

  1. Ve Vašem internetovém prohlížeči zadejte adresu


    servicedesk.cuni.cz


    (Preferovány jsou prohlížeče s jádrem Chromium – MS Edge, Google Chrome)

  2. V přihlašovacím okně vyplňte Vaše přihlašovací údaje (CAS)



Profil „Řešitel-Služby“

  1. Ujistěte se, že v pravém horním rohu máte nastaven profil Řešitel-Služby

    (měl by být nastaven automaticky)



    Pokud ne, proveďte následující kroky:

  2. V pravém horním rohu klikněte na ikonu se svými iniciály

  3. Pod svým jménem otevřete seznam profilů

  4. Vyberte profil Řešitel-Služby



Zobrazení seznamu požadavků

  1. V horní liště rozbalte nabídku Podpora

  2. Klikněte na Požadavky



Filtry

  • Ve sloupci vlevo vidíte seznam filtrů

    (ve vašem zobrazení mohou být vidět jiné filtry než na obrázku)



  • Přišpendlení filtrů doporučujeme nechat zapnuté, pokud ho omylem zrušíte a seznam filtrů zavřete, dostanete se k nim znovu přes tlačítko Seznamy.



Práce s požadavky

  • Pokud se vás požadavek týká (podle nadpisu) a dosud si ho nikdo nepřevzal – není přidělen technik (?), otevřete požadavek kliknutím na jeho nadpis:



  • Po rozkliknutí požadavku vidíte v zelené bublině detaily požadavku (zprávu od zadavatele).


  • V levém sloupci vás zajímá především sekce Aktéři:



  • V sekci Komu přiděleno je již přidělena vaše řešitelská skupina UK-HD-KaM-L2-Centrální údržba, ta musí v požadavku zůstat, aby se vám požadavek „neztratil“.


  • Požadavek můžete buď přiřadit sobě pomocí tlačítka ve tvaru panáčka:



    Nebo přiřadit např. kolegovi připsáním jeho jména do kolonky vedle řešitelské skupiny (v seznamu je hodně jmen, takže doporučujeme ověřit totožnost podle čísla osoby UK, nebo emailu):



  • Tento krok je potřeba uložit tlačítkem vpravo dole:



Komentáře / Zprávy

  • Pokud se chcete zadavatele na něco doptat, oznámit mu že oprava může trvat déle, nebo připsat doplňující informace pro své kolegy, můžete přidat odpověď:



  • Odpověď odešlete tlačítkem + Přidat.



  • Jednou z funkcí odpovědi je soukromá zpráva, ta se aktivuje tlačítkem vedle piktogramu zámečku.



  • Tuto zprávu nevidí zadavatel, ale pouze vy a vaši kolegové – je tedy vhodná na připsání nějaké interní poznámky.


  • Další funkcí odpovědi je přepnutí do stavu čeká na zpracování, ta se aktivuje tlačítkem vedle piktogramu pauzy (dvě oranžové čárky) (vedle tlačítka přidat).



  • Tato funkce přepne stav požadavku na čeká na zpracování, který pozastavuje odpočet času na vyřešení požadavku – je tedy vhodná při nějaké časově náročnější opravě, nebo při čekání například na materiál/náhradní díly. Zároveň dáte zadavateli vědět, že oprava může trvat déle.


Vyřešení požadavku

  • Po dokončení požadavku rozklikněte šipku vedle tlačítka odpověď a klikněte na tlačítko Přidat řešení.



  • Do řešení připište alespoň krátkou informaci pro zadavatele, že byl požadavek vyřešen (případně informaci pro sebe, nebo kolegy, jak byl požadavek vyřešen např. „opraveno výměnou za jiný kus“)



  • Řešení přidáte opět tlačítkem + Přidat.


  • Požadavek se přepne do stavu vyřešeno a nepřijde-li na něj do 7 dnů nějaká reakce, přepne se automaticky do stavu uzavřeno.



Poslední změna: 4. březen 2024 21:17 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Sídlo, fakturační a korespondenční adresa:

Univerzita Karlova

Ústav výpočetní techniky

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Adresa pracoviště:

Petrská 1180/3

Praha 1, 110 00


Telefon: +420 224 491 647

E-mail:


Jak k nám